Η συναισθηματική αγωγή των παιδιών παίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός τρόπου ζωής που θα προάγει την ικανότητα
αναγνώρισης, κατανόησης και της διαχείρισης των συναισθημάτων.
Η συναισθηματική αγωγή, αφορά όλες εκείνες τις ικανότητες που έχουν να κάνουν με τον αυτοέλεγχο, την ενσυναίσθηση, την αυτοαποδοχή, την έκφραση και την αναγνώριση των συναισθημάτων.
Η ανάπτυξη όλων των παραπάνω ικανοτήτων βοηθά τα παιδιά να γνωρίσουν τον εαυτό τους αλλά και να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα των ανθρώπων που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.
Η συναισθηματική νοημοσύνη που αποκτείται μέσω της συναισθηματικής αγωγής προάγοντας την ψυχοσωματική ευεξία, αποτελεί ζωτικό κομμάτι για την εκπαίδευση των παιδιών στο δικό μας χώρο.
Η προσπάθεια μας γίνεται μέσα από τη μουσική, εικαστική έκφραση, δραματοποίηση και σωματικές δραστηριότητες. Οι υπεύθυνοι του προγράμματος προέρχονται από το χώρο της εκπαίδευσης, από το χώρο της ψυχικής υγείας και της τέχνης που έχουν ασχοληθεί με πίστη και αφοσίωση με τη συναισθηματική αγωγή.
Τα τελευταία χρόνια έρευνες δείχνουν τάση μείωσης των συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων παιδιών και εφήβων και αύξηση της συχνότητας των ψυχοκοινωνικών και συναισθηματικών προβλημάτων όπως η επιθετικότητα και η κατάθλιψη όπως και προβλήματα στη σχολική προσαρμογή και επίδοση.
Το σχολείο παίζει καθοριστικό και ενεργό ρόλο στην αγωγή των μαθητών σε βασικές κοινωνικές δεξιότητες και τους δίνει μαθήματα ζωής. Όλοι πρέπει να αντιληφθούν ότι την επιτυχία και την ευτυχία στη ζωή τις καθορίζουν η συναισθηματική επίγνωση και η ικανότητα χειρισμού των συναισθημάτων τους!!
Σύμφωνα με τον D. Goleman η παρέμβαση πρέπει να ξεκινήσει από τα πρώτα χρόνια της ζωής τα οποία είναι κρίσιμα για τις θεμελιώδεις ικανότητες. Γι ‘ αυτό και πρέπει να υπάρχουν σχολικά προγράμματα που να προωθούν την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των νηπίων.
Τα προγράμματα αυτά πρέπει να είναι προσαρμοσμένα ανάλογα με την ηλικία και να συνδυάζουν τις προσπάθειες στο σχολείο, στο σπίτι και στην κοινωνία.
Στο «ΟΝΕΙΡΟΔΡΟΜΙΟ» μέσα σ’ ένα ευχάριστο και ελκυστικό περιβάλλον θα δημιουργήσουμε τις εμπειρίες και θα δώσουμε στα παιδιά την ευκαιρία να μάθουν.
Οι στόχοι μας είναι:
- Να ανακαλύψουν και να κατονομάσουν τα συναισθήματά τους
- Να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα άλλων ανθρώπων
- Να εκφράζουν ελεύθερα τα συναισθήματά τους
- Να κατανοήσουν πως κάθε άνθρωπος νιώθει διαφορετικά για κάποια πράγματα
- Να κατανοήσουν ότι όλα τα συναισθήματα είναι φυσιολογικά
- Να συνδέσουν το συναίσθημα με την πηγή που το προκαλεί
- Να συνδέσουν ότι τα συναισθήματα προκαλούνται από διαφορετικά ερεθίσματα σε κάθε άνθρωπο
- Να ακούν με προσοχή τους άλλους όταν μιλούν για τα συναισθήματά τους
- Να αντιληφθούν ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι αντίδρασης σε κάποιο συναίσθημα, αλλά κάποιοι από αυτούς πρέπει να αποφεύγονται.
Τα παιδιά μέσα από διάφορες δραστηριότητες:
- Θα γνωρίσουν το σώμα τους
- Θα αναγνωρίσουν τα συναισθήματα
- Θα επεξεργαστούν το θυμό, τη λύπη, το φόβο και τη χαρά
- Θα συμμετέχουν σε ένα βιωματικό πρόγραμμα σε σχέση με την έκφραση των συναισθημάτων
- Θα δημιουργήσουν
- Θα διαβάσουν ανάλογα βιβλία
- Θα σας καλέσουν να παίξετε μαζί τους αλλά και με τα συναισθήματα και στο τέλος
- Θα αξιολογήσουμε όλοι μαζί τα αποτελέσματα
Μαζί με εσάς τους γονείς και με όχημα τη συναισθηματική αγωγή ας αποτελέσουμε σκαλωσιά, όπου τα παιδιά θα αξιοποιήσουν τις ικανότητες τους και θα ανταποκριθούν ποιοτικά στο δικό τους δρόμο ζωής που εκείνα θα επιλέξουν.