Φιλοσοφία

 «ΣΤΑΘΜΟΣ ΖΩΗΣ …..ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ!!!»

 Το ΟΝΕΙΡΟΔΡΟΜΙΟ περιμένει όλους τους  μικρούς επιβάτες για να τους ταξιδέψει στον κόσμο της χαράς και της δημιουργίας μέσα από τα συναισθήματα!!!

  Με πάνω από 25 χρόνια εμπειρίας και γεμάτοι από αγάπη για το παιδί δημιουργήσαμε δύο διαφορετικούς ΠΡΩΤΟ-ΤΥΠΟΥΣ Παιδικούς Σταθμούς για παιδιά 5 μηνών έως 4 ετών  και το ΝΗΠΙΟΔΡΟΜΙΟ για παιδιά ηλικίας από 4 ετών έως 6 ετών, αυτά δηλαδή που θα φοιτήσουν στην υποχρεωτική εκπαίδευση .

   Λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη των παιδιών στην ηλικία αυτή για παιχνίδι καθώς και το φόβο που νιώθουν πολλές φορές στο άκουσμα της φράσης «πρέπει να πας σχολείο» δημιουργήσαμε ένα χώρο όπου τα παιδιά νιώθουν ότι έρχονται να παίξουν και όχι γιατί «ΠΡΕΠΕΙ» να μάθουν.

   Εκτός  όμως από την κάλυψη του παιδιού για εκτόνωση και ψυχαγωγία σκοπός μας είναι  να βοηθήσουμε τα παιδιά να αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά, κοινωνικά, ομαλά και πολύπλευρα (σύμφωνα πάντα και με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο).  

Το δικό μας εκπαιδευτικό πρόγραμμα χρησιμοποιεί στοιχεία και από:

α)το Open Plan όπου τα παιδιά δρουν ελεύθερα στο χώρο και καθοδηγούνται ανάλογα από την υπεύθυνη παιδαγωγό

β)το Crossties όπου στο χώρο υπάρχουν πολλές εκπαιδευτικές γωνιές που δίνουν κίνητρα για εξέλιξη στα παιδιά και

γ)το Portage όπου μέσα από οργανωμένες δραστηριότητες και ανάλογες θεματικές ενότητες τα παιδιά μαθαίνουν παίζοντας

και σχεδιάστηκε λαμβάνοντας υπόψη την ατομικότητα κάθε παιδιού, τα ενδιαφέροντα, τις ανάγκες του, τις κοινωνικές αξίες και τα προϊόντα του πολιτισμού μας, τις προσδοκίες των γονέων και κυρίως την ανάγκη να αποκτήσουν βαθμιαία τα απαραίτητα εφόδια, γνώσεις, αξίες και στάσεις, ώστε να μπορέσουν να ζήσουν δημιουργικά και ευτυχισμένα στον κόσμο.

 Με λίγα λόγια ένα πρόγραμμα για να είναι κατάλληλο και αποτελεσματικό για όλα τα παιδιά θα πρέπει:

  • να βάζει στόχους ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες των παιδιών σε κάθε ηλικία,
  • να μπορεί να προσαρμόζεται στις ικανότητες και κλίσεις του κάθε παιδιού
  • να ενισχύει την αλληλεπίδραση των παιδιών μεταξύ τους, τη συνεργασία με τους γονείς και γενικότερα με την ευρύτερη κοινωνία
  • να προκαλεί το ενδιαφέρον για μάθηση
  • να δίνει την επιλογή χρήσης ποικίλου υλικού και να προσεγγίζει τα διάφορα θέματα με πολλούς τρόπους
  • να επιτρέπει στα παιδιά να κάνουν λάθη και να τα αξιοποιεί κατά το σχεδιασμό του εκπαιδευτικού προγράμματος
  • να δίνει στα παιδιά ευκαιρίες να εκφράζουν τα συναισθήματά τους με πολλούς τρόπους, όπως με το παιχνίδι, τη δραματοποίηση, τη γραφή, τη ζωγραφική και τις άλλες μορφές τέχνης
  • να το κάνει να νιώθει αυτόνομο
  • να αναδεικνύει το παιχνίδι ως τον πυρήνα όλου του προγράμματος
  • να μπορεί να ανανεώνεται συνεχώς και να ανταποκρίνεται σε κάθε αλλαγή της κοινωνίας

Γνωρίζοντας λοιπόν 1) ποιο είναι το παιδί της Προσχολικής ηλικίας, 2) ποιο πρέπει να είναι το περιεχόμενο της διδασκαλίας στην ηλικία αυτή, 3) ποιο σκοπό εξυπηρετεί η διδασκαλία, 4) με ποιο τρόπο  παρέχεται και 5) ποιο πρέπει να είναι το αποτέλεσμα της, καταφέραμε να οργανώσουμε το περιβάλλον  της τάξης και των δραστηριοτήτων και να δημιουργήσουμε την κατάλληλη παιδαγωγική ατμόσφαιρα!!!!!!!

 

Έτσι το ΟΝΕΙΡΟΔΡΟΜΙΟ στους μικρούς του φίλους παρέχει τις εξής δραστηριότητες:

  • Γλωσσικές
  • Νοητικές
  • Μουσικές
  • Ψυχοκινητικές
  • Εικαστικές
  • Αισθητηριακές- Πειράματα
  • Γραφή- Ανάγνωση- Μαθηματικά
  • Κοινωνική αγωγή- Αυτοεξυπηρέτηση
  • Αισθητηριακή Αγωγή
  • Κυκλοφοριακή αγωγή
  • Περιβαλλοντική αγωγή
  • Μουσειακή αγωγή
  • Κηπουρική- παρατήρηση φύσης
  • Ομαδικό ή ατομικό ελεύθερο παιχνίδι
  • Ομαδικό ή ατομικό παιδαγωγικό κατευθυνόμενο παιχνίδι
  • Συμβολικό παιχνίδι
  • Θεατρικό παιχνίδι- Animation- κουκλοθέατρο
  • Εξωσχολικές δραστηριότητες
  • Οργάνωση γιορτών
  • Αγγλικά καθημερινά- happy hour
  • Φαγητό (σπιτικά μαγειρεμένο και με φρέσκα υλικά)
  • Χαλάρωση- Ύπνος
  • Αθλητικές δραστηριότητες
  • Υπολογιστές- Ρομποτική

 

H αυτοπειθαρχία, ο αλληλοσεβασμός, η αυτοσυγκράτηση, η ευγένεια, η αξιοπρέπεια, η πρωτοβουλία, η συναισθηματική κάλυψη, η ανεξαρτησία- αυτονομία, η σωστή κοινωνική συμπεριφορά …………. είναι τα χαρακτηριστικά που θα αποκτήσει το παιδί σας   παίζοντας μέσα στο μαγικό κόσμο που λειτουργεί καθημερινά στο ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ!!!!!!!

«αισθάνομαι, αισθάνεσαι, αισθάνεται……..»

Τα συναισθήματα είναι το πιο ευαίσθητο και σπουδαίο κεφάλαιο για τη ζωή μας. Ξεκινά να μας απασχολεί από την πρώτη στιγμή που αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας και διαρκεί για πάντα. Ο τρόπος που τα διαχειριζόμαστε, αναγνωρίζουμε, αποδεχόμαστε, καθορίζει τη στάση και τη συμπεριφορά μας απέναντι σε καταστάσεις και άλλους ανθρώπους μα προπάντων επιδρά στην αυτοαντίληψη και αποδοχή της προσωπικότητάς μας.  Ως ενήλικες τα γνωρίζουμε αυτά σε γενικές γραμμές και έχουμε βιώσει τις συνέπειες των συναισθημάτων μας. Το αν έχουμε καταφέρει να τα αναγνωρίζουμε σωστά και να τα ελέγχουμε όμως είναι ένα άλλο θέμα..  Όπως επίσης και η ικανότητά μας να είμαστε ευαίσθητοι στα συναισθήματα των άλλων ανθρώπων (ενσυναίσθηση) και να νοιαζόμαστε γι’ αυτά.  Ο όρος που περιγράφει καλύτερα αυτές τις ικανότητες είναι ο όρος "συναισθηματική νοημοσύνη".  Έτσι μπορεί να είμαστε συναισθηματικά νοήμονες ή ακόμα και πτωχά εγωιστικά όντα, ανάλογα με το πόσο αναπτύξαμε τη συναισθηματική νοημοσύνη μας. 

Τα παιδιά αυτής της ηλικίας βρίσκονται νοητικά στη φάση του εγωκεντρισμού. Δεν είναι εύκολο για εκείνα να μπουν στη διαδικασία του "μοιράσματος", να γίνουν μέλη μιας τάξης, να περιμένουν τη σειρά τους για να μιλήσουν ή να παίξουν με κάποιο παιχνίδι που τους κέντρισε το ενδιαφέρον.  Δεν αδιαφορούν για τους άλλους απλά δεν μπορούν ακόμα να βάλουν τον εαυτό τους στη θέση ενός άλλου. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τους καυγάδες και τα συναισθήματα ματαίωσης που τους προκαλούν. Συχνά έχουν συναισθήματα τα οποία δεν γνωρίζουν τον  τρόπο να εκφράσουν ή να περιορίσουν.

Η συναισθηματική αγωγή δεν αφορά μόνο το σχολείο αλλά και την οικογένεια. Προϋποθέτει ειλικρινείς και καλοπροαίρετες συζητήσεις για την επίλυση των προβλημάτων, την δημιουργία κλίματος ασφάλειας και εμπιστοσύνης και την άνευ όρων αγάπη και αποδοχή από μέρους των γονιών προς το παιδί. Φυσικά η σωματική τιμωρία αποκλείεται.

Όταν η συναισθηματική αγωγή είναι κανόνας τόσο στο σπίτι όσο και στο σχολείο, τα παιδιά ωριμάζουν συναισθηματικά και αναπτύσσουν παράλληλα την κριτική τους σκέψη και τη νοημοσύνη τους. Η συνεργασία είναι το κλειδί. Όχι άλλα να κάνουμε στο σχολείο και άλλα να ζουν τα παιδιά στο σπίτι…..

Για όλα τα παραπάνω το ΟΝΕΙΡΟΔΡΟΜΙΟ σας ενημερώνει ότι το πρόγραμμα συναισθηματικής αγωγής θα πραγματοποιηθεί στο χώρο μας, με ποικίλες δραστηριότητες για μικρούς και μεγάλους, για παιδιά και γονείς.

Επειδή όμως το σχολείο είναι η προέκταση της οικογένειας και οι επιθυμίες σας είναι σεβαστές, θα θέλαμε τη γνώμη σας και τις ιδέες σας,  να φτιάξουμε όλοι μαζί ένα ονειρεμένο σχολείο για τα παιδιά σας!!!!

 Ελάτε  μαζί με τα παιδιά σας να παίξουμε, να μάθουμε, να φάμε, να διασκεδάσουμε………. Τα παιδιά σας θα το εκτιμήσουν, δεν θα νιώσουν ότι τα παρατάτε και εσείς θα νιώθετε ικανοποιημένοι και ασφαλείς που μας τα εμπιστευτήκατε!!!!

Γνωρίζοντας επίσης ότι πολλοί από εσάς εργάζεστε πολλές ώρες  την ημέρα  το ΟΝΕΙΡΟΔΡΟΜΙΟ λειτουργεί καθημερινά από τις 7.30 πμ έως τις 6.00 μμ. και ΟΧΙ με την μορφή φύλαξης αλλά με ένα νέο δημιουργικό πρόγραμμα που θα δίνει νέα κίνητρα στα παιδιά για γνώση και δημιουργία.

Το ΟΝΕΙΡΟΔΡΟΜΙΟ  εκτός από το άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό του

συνεργάζεται στενά με :

Παιδίατρο

Ψυχολόγο/ Σύμβουλο Γονέων

Λογοθεραπευτή

Εργοθεραπευτή

Καθηγήτρια Μουσικής

Καθηγήτρια Αγγλικών

Όλοι οι συνεργάτες μας θα είναι δίπλα σας όποτε και αν τους χρειαστείτε εσείς και τα παιδιά σας!

Επίσης όλοι οι γονείς έχετε τη δυνατότητα να συμμετέχετε σε διάφορα δρώμενα μέσα στο σχολείο στα πλαίσια της γονεϊκής εμπλοκής αλλά και σε σεμινάρια- διαλέξεις που θα πραγματοποιούνται στο χώρο μας  καθώς και σε εκδηλώσεις ψυχαγωγικού χαρακτήρα!  Η ενεργός συμμετοχή και ουσιαστική συμπαράσταση σας στην εκπαιδευτική διαδικασία προσδίδει περισσότερα οφέλη στους μικρούς επιβάτες μας.

 

 

Συμβουλευτική-Ψυχολογία

Το ΟΝΕΙΡΟΔΡΟΜΙΟ είναι ένας τόπος συναντήσεων και ανταλλαγής απόψεων όπου τίθενται ερωτήματα προς συζήτηση, προβληματισμοί, σκέψεις….

Θεωρούμε πως είναι χρήσιμο και εποικοδομητικό για την περαιτέρω εξέλιξη του σχολείου και κατ’ επέκταση των παιδιών μας, να μπορούμε να κάνουμε ανοιχτές συζητήσεις, γιατί κανείς δεν κατέχει την απόλυτη γνώση.

Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν, γίνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα ομιλίες, βιωματικά σεμινάρια, ατομικές συναντήσεις.

Ο καλός εκπαιδευτικός χώρος που σέβεται τα παιδιά του  θέλει οι γονείς τους να είναι ενημερωμένοι και να νιώθουν ικανοποιημένοι με την επιλογή τους.

Και η επιλογή αυτή αποτελεί πράξη αγάπης προς τα παιδιά τους!!!!!!!!!!!

 

Ένα σχολείο κοντά στις δυσκολίες των παιδιών

Η προσχολική ηλικία είναι η σημαντικότερη περίοδος στη ζωή του ανθρώπου. Είναι η περίοδος όπου το παιδί δομεί την προσωπικότητά του, τόσο συναισθηματικά όσο γνωστικά. Έχοντας ζήσει την περισσότερη διάρκεια της ζωής του στο περιβάλλον της οικογενειακής εστίας, το παιδί καλείται να ενταχθεί και να προσαρμοστεί σε μια νέα κοινωνική ομάδα, αυτή του Παιδικού Σταθμού-Νηπιαγωγείου.

Η προσαρμογή αυτή είναι καθοριστική και η ομαλή ένταξη στο σχολικό περιβάλλον έχει μέγιστη αξία και σημασία για την ψυχική υγεία και ανάπτυξη του.

Στόχος στο ΟΝΕΙΡΟΔΡΟΜΙΟ είναι να υποστηρίξει το παιδί αυτής της ηλικίας για να εμπιστευτεί το χώρο του σχολείου, να δημιουργήσει ευρύτερες διαπροσωπικές σχέσεις,  να αφομοιώσει το πρόγραμμα δραστηριοτήτων της προσχολικής αγωγής και ν’ αναπτύξει γλωσσικές, κινητικές και νοητικές δεξιότητες, έτσι ώστε να καλλιεργηθεί η ικανότητα του για δημιουργική και ομαλή ένταξη στις μελλοντικές και εξίσου σημαντικές κοινωνικές ομάδες και βαθμίδες εκπαίδευσης.

Σαν σχολείο, πιστεύουμε στη διαφορετικότητα του κάθε παιδιού και ακολουθούμε τη φιλοσοφία της διαφοροποιημένης διδασκαλίας θέλοντας ν’ αναδείξουμε όλες τις «προσωπικότητες».

Συχνά, όμως, εντοπίζονται δυσκολίες τόσο σε επίπεδο προσαρμογής, ένταξης, επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης σε γλωσσικό, γνωστικό, κινητικό όσο και μαθησιακό επίπεδο. Η πορεία μας στον χώρο όλα αυτά τα χρόνια μας έχει αποδείξει  την αναγκαιότητα του έγκαιρου εντοπισμού των δυσκολιών και της πρώιμης παρέμβασης, καθώς αυτό λειτουργεί προς όφελος των παιδιών και κάνει πιο εύκολη την διαδικασία ανατροπής τους.

Οι παραπάνω σκέψεις μας προβλημάτισαν ιδιαίτερα με αποτέλεσμα να νιώσουμε την ανάγκη σύστασης μιας θεραπευτικής ομάδας που θα λειτουργεί υποστηρικτικά/ θεραπευτικά από την πλευρά των παιδιών και υποστηρικτικά/ συμβουλευτικά από την πλευρά των  εκπαιδευτικών  και των γονέων μέσα στον χώρο του σχολείου. Σε αυτήν μας την προσπάθεια βρήκαμε συμμάχους αρκετούς γονείς που εμπιστεύτηκαν την προσπάθεια μας και ανακουφίστηκαν για την λύση που τους παρείχαμε στο ήδη επιβαρυμένο οικογενειακό τους πρόγραμμα.

Έτσι στο πλαίσιο των ποικίλων εξωδιδακτικών δραστηριοτήτων που μπορεί κάθε παιδί να παρακολουθήσει στον χώρο μας, εντάξαμε και το θεραπευτικό πρόγραμμα, το οποίο γίνεται μετά το πέρας του διδακτικού προγράμματος και ύστερα από συνεννόηση με την δασκάλα του παιδιού για την επιλογή του καταλληλότερου και  πιο αποδοτικού χρόνου για κάθε παιδί.

Η Θεραπευτική ομάδα αποτελείται από λογοθεραπευτή, εργοθεραπευτή, ψυχοπαιδαγωγό και ανάλογα με την αναγκαιότητα του κάθε παιδιού, ψυχολόγο ή παιδοψυχίατρο, και σύμφωνα με τις δυσκολίες του παιδιού παρέχουν ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα για το παιδί.

Η ένταξη ενός παιδιού στο θεραπευτικό πρόγραμμα γίνεται πρώτα ύστερα από την έγκριση του γονέα και την κουβέντα πάνω στις δυσκολίες που παρατηρεί είτε ο ίδιος, είτε το εκπαιδευτικό πλαίσιο, και αποτελούν προϊόν ανησυχίας για το χρονολογικό και αναπτυξιακό στάδιο που βρίσκεται το συγκεκριμένο παιδί. Κατόπιν γίνεται η αξιολόγηση από τον αρμόδιο θεραπευτή μέσα στον ήδη γνώριμο χώρο του σχολείου. Η διαδικασία αυτή και ο τρόπος πραγματοποίησης του λειτουργεί προς όφελος του παιδιού, καθώς γίνεται με τρόπο που το κάνει να νιώθει άνετα από άτομο πού ήδη γνωρίζει και αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητας του.

Μέσα στο οικείο και συναισθηματικά ασφαλές περιβάλλον του σχολείου μας τα παιδιά « δουλεύονται»  ατομικά χωρίς να στοχοποιούνται, χρησιμοποιώντας κατάλληλα υλικά, εργαλεία και παιχνίδια  σε ξεχωριστούς χώρους που έχουν εξοπλιστεί σύμφωνα με τους θεραπευτικούς στόχους. Παράλληλα η παρουσία των ειδικών και η συχνή επαφή στο χώρο του σχολείου διευκολύνει την παρατήρηση των παιδιών στην ομάδα, στην τάξη αλλά και στον ευρύτερο χώρο του σχολείου, την επικοινωνία, τη συνεργασία και την ανταλλαγή απόψεων με τις εκπαιδευτικούς, την επικοινωνία/ ενημέρωση των γονέων. Με αυτό τον τρόπο εξοικονομείται πολύτιμος χρόνος προς όφελος των παιδιών.

 

Προβληματιστήκαμε

Αποφασίσαμε

Οργανώσαμε

Τολμήσαμε…..

 

‘Ένα πλέγμα επικοινωνίας, συνεργασίας και αλληλεπίδρασης ανάμεσα στο εκπαιδευτικό και θεραπευτικό επίπεδο.

Και είμαστε σε θέση να εκτιμήσουμε τα αποτελέσματα αυτής της δουλειάς παρακολουθώντας την εξέλιξη των μικρών μαθητών.

Photo Gallery- Video

Ονειροδρόμιο

Στο ΟΝΕΙΡΟΔΡΟΜΙΟ τα όνειρα ξεκινάνε.
Δημιουργούνται μέσα από τις κατάλληλες δραστηριότητες και την καθοδήγηση των έμπειρων εκπαιδευτικών ….  και γίνονται πραγματικότητα με όχημα τη συναισθηματική αγωγή!!!!

Ακολουθήστε μας στα Social

© 2024 Onirodromio.gr | Σχεδιασμός - Φιλοξενία: E-base.gr